onsdag den 11. maj 2011

Prægtige primula


Jeg bryder sammen og tilstår - jeg er blevet lidt småforelsket i primula. Det har medført en del indkøb på de østjyske plantemarkeder de seneste par år.



Det begyndte vel med kugleprimula, som stortrives i de fugtige jorde i min kolonihave ved Gudenåen i Randers. Her reproducerer de sig velvilligt, og med tiden skal afkommet flyttes ud i bedene og danne det smukkeste violet-hvide forårsflor.















De rosa/pink/violette farver er godt repræsenteret. Jeg kender ikke art- og sortsnavne på dem, jeg viser her nedenfor, men underskønne er de nu alligevel.









Jeg slutter indlægget af med et par yndlinge

Primula secundiflora har jeg identificeret denne til




Primula japonica


Der er en del flere primula i min have. Nok til endnu et indlæg, som kommer senere.








1 kommentar:

  1. Ja, primulaer er dejlige - det er nogle fine eksemplarer, du har :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...