søndag den 19. april 2015

Driver-huset

Lad mig slutte ét års tavshed her på bloggen med schwung, og lad mig præsentere årets største projekt i kolonihaven: Opførelsen af driver-huset.

Idéen til projektet opstod for ca. 1½ år siden, og årsagen var trangen til at få mere drivhusplads end det, mit lille ca. 5 kvm store drivhus kunne tilbyde. Her er der nemlig kun plads til planter og ikke til en hyggekrog og et arbejdsbord. Det problem er nu løst med opførelsen af driver-huset, der stod klar i torsdags. Jeg har fået ryddet op efter handyman Tages store indsats og er i gang med at indrette huset. Der skal selvfølgelig maling til på et tidspunkt, når jeg får tid senere på sæsonen eller måske endda først til næste år. Det er mindre væsentligt; det vigtigste er, at huset nu står der, og at jeg kan tage det i brug.

Skuret, der har bidraget med skelettet til driverhuset, blev aldrig til andet end et skur. Da jeg købte haven, troede jeg, at jeg ville komme til at bruge skuret til at stå og potte op i, så frø og prikle etc. Jeg må bare konstatere, at det aldrig skete, for det var ikke spor hyggeligt at stå inde i en kasse. I det nye driver-hus har jeg udsigt til hele haven, så det bliver en helt anden oplevelse at stå der og arbejde.

Jeg er endog meget glad og tilpas og er sikker på, at jeg får meget fornøjelse af mit fine, nye hus.

 













8 kommentarer:

  1. Hej Lotte
    Flot hus, det kan jeg godt forstå, at du er glad for.

    SvarSlet
  2. Tillykke med huset, det skal du nok få meget glæde af.
    Hilsen Rita

    SvarSlet
  3. Hvor ser det dejligt ud.
    Er selv igang med at bygge drivhus med plads til det hele. Det bliver så skønt.
    Knus Lotte

    SvarSlet
  4. Ej, hvor ser det lækkert ud! :)

    SvarSlet
  5. Tillykke med driverhuset, det bliver du helt sikkert glad for og hvor ser det godt ud.

    SvarSlet
  6. Tillykke med huset! Ret smart arbejdsbord du har fået lavet der...med spanden/kurven nedsænket. Hilsen Henrik Havehjerne

    SvarSlet
  7. Dejligt at se billeder fra dig igen..... det er sgi da et flot hus du har fået der, elsker de der vinduer.

    SvarSlet
  8. Tak for alle kommentarerne. Dejligt, at I hænger på endnu, selvom jeg har være inaktiv det seneste års tid :) Jeg håber på at blive lidt flittigere med indlæggene denne sæson.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...