torsdag den 3. april 2014

Oprustning ... til forårets plantemarkeder

Som altid er der masse af gøremål i haven for at blive klar til årets sæson. Med det tidlige forår har vi fået en hel måned forærende, og den har jeg udnyttet til fulde med mange timer og dage i haven.

Noget af det, jeg har brugt meget tid på, er klargøring til forårets plantemarkeder (se datoer i højre side). Jeg har planlagt at deltage i otte rundt omkring i Østjylland og et par stykker i Nordjylland.

Overlevelsesraten for de overvintrede salgplanter er næsten 100 %, så lageret er godt fyldt op. Alle planter er nu blevet nusset, gødet, ompottet. Planteskolen bugner, og jeg glæder mig som sædvanlig til at fylde bilen og drage af sted på plantemarkederne.

Jeg sender også planter, så er du blevet nysgerrig efter at se mit udvalg, sender jeg gerne en planteliste. Bare oplys din mailadresse, og jeg sender fluks listen



14 kommentarer:

  1. Åh nej det går ikke, jeg bliver så fristet, men nysgerrig er jeg jo også. Du har vist min mailadresse?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender dig en planteliste, Lisbeth :) Og med din kæmpehave kan du vel altid finde en plads til en ny plante ;-) Det begynder desværre at knibe i kolonihaven ...

      Slet
  2. Jeg vil holde udkig efter dig på Gimsinghoved.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt. Håber, vi ses. Du kan jo give dig til kende som bloglæser :)

      Slet
  3. Svar
    1. Hæhæ, og så har du endda ikke set de kasser, der står på terrassen ;-)

      Slet
  4. Hold op hvor har du meget, har du en "Geum Pink Frills" ? sådan en står jeg nemlig og mangler. Og så vil jeg rigtigt gerne have en planteliste hvis du vil sende mig en. Min mail er mutti.linda@gmail.com
    Mage hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep, jeg har Geum 'Pink Frills' - og en masse andre geum, som jeg samler på :)

      Slet
  5. Hvor ser det frodigt og meget ud .. det bliver godt :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil også gerne have en planteliste: merrymad@mageling.dk

      :)

      Slet
    2. Frodigheden står på spring; lige om lidt eksploderer det hele i vækst, blade og blomster. Det er den bedste tid, vi har foran os :)

      Slet
  6. Jeg vil meget gerne bede om en planteliste: tagelaursenpiaeriksen@gmail.com

    SvarSlet
  7. Er det gået godt med plantemarkederne? Kommer der måske snart nyt fra haven?

    SvarSlet
    Svar
    1. Forårets plantemarkeder er gået rigtig godt; det er en herlig beskæftigelse at deltage i :)

      Jeg må erkende, at det går temmelig trægt med min blogaktivitet i år, men jeg satser på at få lavet et par indlæg, når sommerferien snart sænker sig over mig :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...