lørdag den 13. juli 2013

Sommermad

Sidste sommer havde jeg masser af basilikum i drivhuset. Jeg lavede en kæmpe portion pesto og frøs ned i små portioner for at teste, om pesto kunne fryses. Det kunne det godt. Så jeg har nydt lækker, hjemmelavet pesto i løbet af vinteren.

Nu er det igen tid for hjemmeproduktionen, og jeg har lavet den første portion pesto - dels til mine gæster i morgen, dels til fryseren.

Opskrift på pesto:

Frisk, hjemmedyrket basilikum (denne gang brugte jeg almindelig grøn + citronbasilikum)
Ristede pinjekerner
Friskrevet parmesanost
Hjemmedyrket hvidløg
Lidt salt og peber
Olivenolie

Giv det hele en tur med stavblenderen og så er der pesto. Mums :)


6 kommentarer:

  1. Stod faktisk lige og kiggede på min basilikum og tænkte det samme... må få gjort noget ved det. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan virkelig anbefales :) Frisk, hjemmelavet pesto er bare klasser over købepesto!

      Slet
  2. Uhm, jeg elsker pesto.

    Vi har lavet det i løbet af ugen også med basilikum, men vi puttede også dild, purløg og persille i - det smagte også skønt. Vi blandede det med kartofler med salatblade, så det er en mulighed for anvendelse af pesto.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet med andre krydderurter :) Purløg vokser fint hos mig, mens dild og persille ikke er de helt store successer.

      Slet
  3. godt tip, har nemlig masser af basilikum i drivhuset. Kirsten fra Odense

    SvarSlet
  4. Hej!

    Din blog har fanget vores opmærksomhed på grund af kvaliteten af de opskrifter. Vi ville være glade, hvis du ønsker at deltage i Findeopskrifter.dk, så vi kunne oprette forbindelse til den.

    Findeopskrifter.dk er en søgemaskine, der samler de bedste danske madlavning blogs fra internettet.

    Flere hundrede blogs er allerede registreret her og drage fordel af den trafik, vi sender til deres websteder.

    For at deltage Findeopskrifter.dk, bare gå til http://www.findeopskrifter.dk/kom-med-i-madblogstoppen

    Hav en dejlig dag!

    Med venlig hilsen
    - Elin, Findeopskrifter.dk

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...