fredag den 12. juni 2009

Oversvømmelse

Skrig!!! Har ikke været i kolo siden i søndags, så ville trodse regnen i dag og lige checke op på matriklen. Og hvilket syn, der mødte mig: Min have stod under vand!!! Flisegangen ind i haven, græsplænen svuppede og flere bede stod med vandspejl. Haveforeningen ligger ved Gudenåen/Randers Fjord, og jeg ved godt, at der er problemer med oversvømmelser - om vinteren. Men at det skulle være i min have, ja det havde jeg så ikke lige regnet med. Men der er jo også kommet 50 mm regn de sidste par dage, så vandtrykket har været voldsomt. Der er lagt dræn i min have, og der er en "brønd" med en pumpe, men da jeg jo ikke har været der, har jeg ikke haft tændt for den. Den fik jeg så sandelig gang i. Tog hjem, spiste aftensmad og tog så ned i haven igen nogle timer senere for at checke og kunne heldigvis se, at det allerede havde hjulpet. Det er også holdt op med at regne. Nu kører pumpen så til i morgen, hvor jeg er spændt på at se havens tilstand. Især er jeg bekymret for mine nyplantede roser og nyplantede sommerblomster....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...