søndag den 5. april 2009

Sol i haven

Som det meste af Danmarks øvrige havebefolkning har jeg tilbragt weekenden udendørs med alskens haveaktiviteter. Ah, hvor var det pragtfuldt at mærke den lune forårssol i går og igen her i eftermiddag.

Lørdag tilbragte jeg i kolo i Århus, hvor jeg fik de sidste planter og stiklinge gravet op, pakket skuret sammen og ordnet lidt forskelligt. Der blev også tid til en lille hente-is-og-kigge-på-andre-haver-tur, og så fik jeg sludret med at par naboer. Kirsten, min søde 79-årige genbo, vidste ikke at jeg var flyttet til Randers og skulle til at sælge haven. Mette kom forbi med sit barnebarn og fik lige hapset en himmelblå lungeurt her på falderebet.

I dag stod den så på kolo i Randers. Jeg startede sidst på formiddagen, hvor vejret endnu var gråt og lidt trist. Ergo startede jeg indendøre med at vaske køkkenskabe af, så de nu er klar til at modtage flyttelæsset (der er nu ikke ret meget) fra Århus på onsdag. Efter frokost stod den på haven, hvor planterne fra Århus blev gravet ned midlertidigt i køkkenhaven, og min hvide syren fik anvist sit nye hjem.

Nu vil jeg se frem til påskeferien og krydse fingre for dejligt havevejr. Det kan ikke siges ofte nok: Havelivet er bare pragtfuldt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...