søndag den 19. april 2009

Godt i gang

Ahh, hvilken skøn og virksom dag. Startede med at checke ny (for mig) planteskole ud, Roeds Planteskole nord for Randers. Havde medbragt liste over ønskede træer og buske - fik tre ud af fem: Paradisæble, vedbend og bærmispel. Bestilte amerikansk spiræa og kinesisk syren. Videre i kolo, hvor den har stået på udpakning af flyttekasser, oprydning, frokost på terrassen, udplantning, afslapning på terrassen, græsslåning, snak med genbo Annette, mere oprydning og mere plantning... Bedet langs indgangsstien er nu ryddet for granitskærver (Carsten hentede forleden), og hvor er det skønt at se den sorte muld. De første planter - buske og træ - er kommet i jorden, og i morgen skal jeg rigtig hygge mig med at designe mit nye bed. Stødte desværre på et problem: Drænrøret er ført lige midt i bedet, og det ligger ikke særlig dybt, så jeg har været i karambolage med plast og grus op til flere gange... hmm, håber ikke jeg har gjort nogen skade...

Det er forøvrigt interessant, som flere folk er ved at gå i koma over, at jeg vil af med granitskærverne - de synes det er så pænt og nemt! Smag og behag, men jeg synes altså, at det er grimt og dødt at se på. For mig skal en have være levende og altså bestå af planter, buske og træer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...