lørdag den 11. april 2009

Forår, forår, forår

Har lige hørt vejrudsigten - den står på sol hele næste uge :) Så foråret fortsætter, og det er bare med at nyde det. Weekenden er tilbragt i kolo. Tog direkte derned efter job fredag, og både i går og i dag, var jeg dernede tidligt. Projekterne har indebåret udplantning af flere planter og løg, lugning, oppotning af bl.a. rosenstiklinge (New Dawn og Fantin Latour) fra sidste sommer, ompotning af planter, græsslåning m.m.

Der blev også tid til et par hyggelige besøg af bror og veninde Charlotte og dermed tedrikning i solen på terrassen - ahh!

De sommerblomster, jeg såede sidste søndag - altså for en uge sige - spirede allerede i onsdags! Der er de tre slags tagetes og zinnia, der er så ivrige efter et liv i lyset. Snerle er fulgt med nu. Så ud af 11 slags, er de fem allerede i gang.

Havedagen sluttede jeg af med at købe 12 slags dahlia hos Edel her i Randers. Hende har jeg fundet via en annonce i Gul & Gratis. Hun tager 10 kr. for en flot knold - det er da billigt! Jeg havde ellers selv efterhånden fået en fin samling dahlia, men min satsning sidste efterår på at opbevare mine knolde i kolonihavehuset resulterede i katastofe: ALLE knolde var helt muldne og mugne, da jeg kiggede til dem første på foråret. Øv, men sådan kan det gå. Nu har jeg fået nogle nye, som jeg vil glæde mig til at lære at kende.

Det har været en dejlig dag, og lige om lidt vil jeg drømme drivhusdrømme sammen med Claus Dalby. Han er min haveguru (og jeg har været så heldig at have besøgt hans fantastiske have i Risskov i Århus), og jeg GLÆDER mig til hans nye bog "Havedrømme", der udkommer 10. maj. Har sat kryds i kalenderen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...