lørdag den 31. august 2013

Impulskøb

Det er nu blevet den tid på året, hvor jeg slet ikke kan lade være med at cruise rundt på hjemmesiderne hos bl.a. Staudefeen, Staudestedet, Thyboesminde Stauder og andre af de skønne netplanteskoler. Således også i går aftes, hvor det var Annes skønne stauder hos Staudestedet, der stod for tur. Ih altså, hvor var der mange gode nyheder.

Da jeg vågnede her til morgen, var det med en stor trang til at besøge Staudestedet. Som sagt så gjort. Jeg kørte af sted ved middagstid. Der er ca. 60 km fra Randers til Rimsø, så det er ikke hver dag, jeg kommer forbi; faktisk er det fem år siden, jeg sidst var i Rimsø.

Staudestedet - fra mit besøg i juni 2008

Jeg havde selvfølgelig forberedt mig hjemmefra og havde en lang liste med. Anne var desværre ikke hjemme, da hun var af sted på Vilsund plantemarked, men hendes rare husbond var der til at hjælpe de kunder, der kom forbi.

Jeg fik alt på min liste - og mere til ;-) Håber jeg kan finde plads i bedene herhjemme ...

Dagens rov

Echinacea purpurea 'Sunshine'

Persicaria amplexicaulis 'Pink Elephant'

Montbretia 'Crimson'

Chokolademynte

Montbretie 'George Davidson'

Koreansk havesandrør

Helenium 'xx'
Den komplette liste:

Mosebunke 'Goldschlaier'
Koreansk havesandrør
Star - Carex foliosissima 'Ice Dance'
Solhat 'Tiki Torch' + 'Flame Thrower' + 'Sunshine'
Sibirisk asters
Solbrud 'xx'
Nellikerod 'Flames of Passion'
Hosta 'Purple Heart'
Iris sibirica 'Butter and Sugar'
Iris sibirica 'Demure Illini'
Marguerit 'Sonnenschein'
Kattehale 'Dropmore Purple'
Pileurt 'Pink Elephant'
Potentilla tonguei
Walisisk seline
Chokolademynte
Montbretie 'George Davisdon' + 'Crimson'
Fjerbusk, aruncus diocius 'Kneiffii'
Djævelsbid

Kommer I også til at gøre impulskøb på denne årstid?

6 kommentarer:

  1. Det er altid fristende at købe planter. Jeg har lige købt en del dejlige dagliljer. Det er jo skønt at have noget nyt at se frem til!
    Held og lykke med planterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sammen med de nye planter, man køber, følger jo drømmene ... om næste års flor og nye kombinationer i bedene. Det er dejlige drømme.

      Slet
  2. Ja der er da røget lidt i kurven, det er jo ikke til at lade være. Jeg skal vist også have kigget på Staudestedet, om jeg skal have noget til om 14 dage. Den echinacea ser fristende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan virkelig anbefale dig Staudestedet. Stort, spændende udvalg af kvalitetsplanter og meget fornuftige priser.

      Ja, jeg er også glad for den echinacea - 'Sunshine' hedder den, nu hvor jeg fik kigget på skiltet! Jeg har tøvet noget med de nye sorter af solhat nogle år (udover de almindelige røde), men nu vil jeg prøve igen. Jeg har fået det råd, at de skal have masser af lys i foråret, indtil de er kommet i gang, hvilket de er sene til. Jeg tror, det er det, der har været problemet i mine fyldte bede ;-)

      Slet
  3. Det ser jo fantastisk ud. Jeg er lidt imponeret over du kan finde mere plads:-) Du har jo de smukkeste bede. Montbretie´erne kunne jeg godt lige bruge også. Jeg har en meget orange og den står så smukt i blomst lige nu. Hmmm måske en tur forbi Rimsø :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo jo, Bettina, jeg kan "sagtens" finde plads ... ;-) Det er jo sådan, at der er - eller har været - en del "ammeplanter" i min have, da den jo var helt bar, da jeg købte den. Efterhånden som jeg får nye planter, ryger ammeplanterne ud.

      En del af de nye skal bruges i et bed, jeg ikke rigtig har kunnet få til at fungere, og som jeg vil lave med violette og orange planter.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...