mandag den 11. maj 2009

Min gamle kolo er alene hjemme...


Suk, nu håber jeg godt nok, at min kolo i Århus snart kan blive sat til salg. Jeg kontaktede næsteformanden i min haveforening lige efter påske (15.4) med henblik på at få min have vurderet, og hold da op, hvor jeg synes det har været en laaaaangsommelig proces! Først i går fik jeg vurderingsprisen, så nu skal jeg lige modtage et stykke papir, underskrive og returnere, og så kan folk på ventelisten endelig blive kontaktet. Det bliver ikke noget problem at komme af med haven, for der er 50 på venteliste, men øv hvor ærgerligt, at det kunne tage så lang tid. Og så her i foråret, hvor der dels er mange, der venter på at købe en have, og dels gror græs og ukrudt livligt, og haven kræver i det hele taget en masse tid & kærlighed.

Det var da også et lidt trist syn, der ventede mig, da jeg drog til Århus i går - jeg havde efterhånden dårlige nerver over at tænke på, hvordan græsset groede. Græsset var nærmest knæhøjt (nå ja, måske ikke helt....), ukrudtet havde fantastiske betingelser, stauderne var ikke blevet klippet ned, køkkenhaven var ikke blevet ryddet etc. På den anden side var det også et meget frodigt syn, der mødte mig, og min favorit, den lysviolette syren, var nyudsprunget og duftende. Også snebollen spredte sin fantastiske duft i haven og i det hele taget var alt i gro.

Jeg slog en del af græsplænen og klippede en del stauder ned - kunne ikke nænne, at min have bare skulle stå upasset hen, selvom jeg mentalt har givet slip på den. Den står alligevel mit hjerte nær, min første have, hvor jeg har tilbragt så mange dejlige timer, og hvor jeg har opdaget min passion for have & planter - tak for det, jeg fyldes med taknemmelighed :)

Med lidt held, så tror jeg dog, at min have er solgt i slutningen af næste uge... Og hvor er det egentlig ærgerligt, at jeg ikke kan sætte den til salg her på sitet og selv bestemme, hvem der skal have den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...