onsdag den 4. august 2010

Sommerferie

Sommerferien er dybt inde under huden på mig nu. Helt nede i gear og helt afslappet er den tilstand, der bedst beskriver mig. Er i gang med den sidste uge, som nydes i kolonihaven med besøg, læsestunder på terrassen, havearbejde og nulren rundt.

Haven står i fuldt flor, og især floksene er så utroligt skønne nu. Jeg har mange og i skønne rosa og violette nuancer.



Dyrelivet er også frodigt (desværre også de hadede dræbersnegle, som bare vælter frem nu), bl.a. fordi jeg har masser af planter, der tiltrækker insekterne.


I drivhuset høster jeg godt med agurker, mens tomaterne endnu lader vente på sig.



Køkkenhaven er nu klar med bønnerne - både stang og busk, og jeg kan se, at rødbederne er ved at være klar. Så er der selvfølgelig squashene, som jeg har i en aflang grøn og en rund gul udgave. Køkkenhaven er tillige skøn at se på med frodige mamelukækrmer, viltre morgenfruer og strunke cosmea. Solbærbusken gav kun en lille portion bær, men den blev jo også først plantet i efteråret.



Arbejdsmæssigt har jeg i dag afsluttet sæsonens anden (og sidste formentlig) lugerunde. Plænen blev klippet og kanterne ligeså. Sækken med barkflis venter på at blive spredt på stierne langs hækken - det er på to do-listen i morgen.

Bogen, der i øjeblikket indtages på terrassen, er Leif Davidsens 'De gode søstre'. Er lige begyndt, så kan endnu ikke udtale mig om den er god... Bjarne Reuters 'Skyggernes hus' og Kaaberbøl/Friis' 'Drengen i kufferten', som jeg senest har læst, var ok udmærkede.

Musikalsk venter koncert med Leonard Cohen i Odense den 14.8 og (YEAY) U2 den 16.8 i Horsens. Vildt at der pludselig er gået 10 måneder, siden jeg en oktobernat lå i en kø uden for Fona for at sikre mig de attraktive U2-billetter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...