fredag den 20. august 2010

Med løg på

Fandt en god "løgside" på nettet - www.blomsterliv.dk - som jeg netop har handlet hos. Jeg gik efter "staudeagtige" tulipaner, som kommer igen år efter år i modsætning til de fleste moderne tulipaner. Jane Schul efterlyste for nogle år siden informationer om tulipaner, som opfører sig staudeagtigt, og i Haven nr. 10 2009 kom resultatet. Jeg valgte 9 forskellige tulipaner + lidt forskelligt andet.

Nu kommer udfordringen så: Jeg har netop opdaget, at en mosegris huserer i min kolo. Og jeg husker at have læst, at mosegriser er særligt glade for tulipanløg. Hmm....

Her er goodie-listen:

Grønlig tulipan, Spring Green
Darwin Hybrid, Pink Impression
Papegøje tulipan, Rococo
Lilje tulipan, West Point
Triumf tulipan, Don Quichotte
Enkelt sent tulipan, Queen of Night
Enkelt sent tulipan, Menton
Enkelt sent tulipan, Maureen
Staude tulipaner, clusiana 'Lady Jane'
Påskelilje, Thalia
Sne Crocus, Romance
Scilla, Siberica Spring Beauty
Vibeæg, Meleagris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...