fredag den 17. september 2010

Velkommen i vandland

Øv, kolonihaven er oversvømmet! Det startede sidste weekend, hvor der var vand på havegangen, og der kom lige så stille mere og mere i løbet af weekenden. Mandag var det der stadig. I går smuttede jeg med bævende hjerte omkring haven på vej hjem fra job... Var godt klar over, at den kunne være gal, for det har jo regnet en hel del. Og ganske rigtig: Det meste af havegangen står under vand, på "gulvet" i pergolaen er der vand, i det gule/violette bed ved terrassen er der blankt vandspejl, en del af terrassen er oversvømmet og græsplænen, ja den svupper gevaldigt. Øv øv og 3 x øv! Selv om der er dræn og pumpe i haven, kan den ikke følge med. Eller også er problemet, at grundvandet lurer lige en meter nede...???

Haven ved siden af mig har indtil denne sæson ligget en smule lavere end min have med en noget sumpet grund til følge. Jeg foreslog de nye ejere at hæve niveauet, hvilket de har knoklet med hele sommeren, så vi nu er i niveau. Og nu er jeg bange for, at det er "deres" vand, der nu har fundet vej ind i min have. Suk. Og jeg har også fået en mosegris på besøg. Suk igen.

Det er desværre ikke kun glæder, haven kan bibringe. Men heldigvis er det trods alt glæderne, der er flest af.

Billeder følger.

2 kommentarer:

  1. Hej Lotte, jeg var os et smut i haven idag ved middagstid, - og ja sikke et syn :(
    Min have kan snart heller ikke indeholde mere vand... Håber bare på tørvejr snarest....

    Og ja mosegrisen er også fligtig i min have...

    SvarSlet
  2. Hej Sandra!
    Ih, hvor vi hygger i haverne, hva' ;-) Jeg ved ikke, hvad der er værst - vand eller mosegris...

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...