søndag den 18. juli 2010

Thyboesminde Stauder

Så har læseklubben været på endnu en succesfuld tur til det nordjyske med udgangspunkt i Hannes sommerhus i Tranum. Denne gang gik haveudflugterne til Thyboesminde Stauder og Henriettes Have (se billeder i andet indlæg).

Thyboesminde Stauder er en skøn planteskole med Kirsten Bengtson som den begejstrede og vidende ejer. På trods af at Kirsten og hendes familie var ved at gøre klar til ferie, så tog hun sig til til en snak med os.

Først nød vi den skønne plantesamlerhaver med roser, græsser og spændende stauder krydret med høns og en kær gravhud. Derefter gik vi over til de alvorligere sager, nemlig planteskolen. Så fin og velordnet - virkelig en fornøjelse at se og bevæge sig rundt i. Selvfølgelig røg der en flok uundværlige planter i min indkøbskurv... (pulmonaria 'David Ward', monarda 'Jacob Cline', brunnera 'Variegata', tricyrtis latifolia, allium cernuum, persicaria 'Inverleith', sanguisorba 'Pink Tanna' og geum 'Lisanne'






1 kommentar:

  1. Ja her har både min ældste datter og jeg købt mange planter. Det er kun 10 min. fra hvor vi bor.Henriettes have kender jeg dog ikke.

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...